Sommardag!

Idag är det Valborg, Pappas födelsedag, kungens födelsedag, halv arbetsdag och cortegen!
Alex slutade vid lunch, då gick vi till Brasserie Lipp på avenyn och åt lunch! MUMSIGT!
Vi satt på uteserveringen såklart eftersom det är sommarvarmt!

... Innan det gick Alex och köpte Svenska ostron i Feskekörka. De ska vi äta ikväll!
Spännande, jag har aldrig ätit det förut.

Halstrad lax med färskpotatis och kaprissås.

Vad kallar ni dem?

Idag har jag bakat. Snoddas (eller kärleksmums, moccarutor, chokladrutor?)

Innan jag skar dem i fina rutor.

Idag lyxade vi till det med räkor och kräftor!

Goskillarna!

Vår mysiga tisdagskväll i bilder!

Middag. Rökt lax, kokt potatis och min romsås (gräddfil, rödlök och röd stenbitsrom)

En öl/cider på The Bishops arms uteservering på järntorget.

Äcklig Ben & Jerryglass. Köp den ej!

Underbar söndagskväll!

Vi kom precis hem. Har varit hos mamma och pappa i Åsa. Härligt väder det är! Inte alls kallt. Fick grillat för första gången i år! Mamma hade gjort en underbar varm potatissallad också.

Igårkväll var det jättetrevligt när Ida & Tommy var här. Tiden gick så fort! Vips var klockan 03. Vi hann inte gå ut! :)

Aslan - Månadens Pussycat!

Jag skrev ju att Daniella var här och fotade missarna häromdagen. Nu har jag fått se några bilder! De på Aslan. Titta vilken fotomodell han är min älskling!!! *STOLT* Visst är hon en duktig fotograf?!?

Aslan är månadens Pussycat på hennes kattblogg! Nästa månad är det Findus tur att få den fina och ärofyllda titeln! :)

S*Långängens Skimmer (Vi har döpt om honom till Aslan för han är vårt lejon!)
Gå gärna in och kika på uppfödarens hemsida! Hon har katter till salu just nu!

Kolla in Aslan & Findus egna blogg!

God morgon

Klockan 9 hade jag tid hos plastikkirurgen. Han skulle kolla näsan. Det hela tog 5 minuter, max. Allt såg kanonbra ut och den håller på och läker för fullt... Ska på återbesök om ett par månader igen.

Till syster

Här kommer lite "roligare" bilder från vår resa!

Hotellet. Bellagio.

Venetian.

Hoover dam.

Grand Canyon.

Sjölejon!

San Francisco.

Golden gate bridge.

Krasssliga..

Köpte pasta från etc grande.. Eftersom vi inte har någon direkt ork att äta fick vi dela på en rätt.

Jag känner mig bättre nu, men det gör inte Alex. Han ligger i sängen.

Här kommer ett smakprov från våra 1000 foton.

Alcatraz

Vilken jävla pärs!!!

Nu är vi på flygplatsen i Chicago, incheckade och klara.... Det gick inte direkt smidigt.... Naturligtvis vägde en av väskorna för mycket för att vara tillåten, för att checka in den i den vikten (4 kg övervikt) fick man betala tusen spänn! Det var bara att packa om.... Vi checkade in en extraväska istället... För det fick man göra.. Så jäkla sjukt! Så där stod vi och fick packa om och väga, båda känner oss sjuka... Hon som checkade in väskorna åt oss var en riktig jävla bitch. Vi frågade om hon kunde göra undantag, men icke! Blä för lufthansa!!

Om ca 2 timmar är det boarding... Vi ska se om vi kan flirta in oss i businessclass igen.. men det går säkert inte... Inte våran dag idag....

Ohhh har glömt berätta om Alcatraz!! Vi var ju där idag. Fy fasen var grymt det var!!! Otroligt spännande och intressant! Vi gick en sån där guidad tur, (Man hasr en egen freestyle med prat i typ) Det var ex-fångar som pratade och berättade hur det var osv.

Trött och sjuk

Efter mitt förra blogginlägg gick jag in på rummet och sov ngra timmar. Alex drog ut en sväng. När han kom tillbaka stack vi ut och käkade... På ett jättetrevligt ställe, man fick sitta i tågkupéliknande bås... Allt kändes 30-tal.

Imorgonbitti drar vi ju ut på alcatraztour. Vi ska vara där vid 9.30.. Är väl där någon timme eller två.. Sen ska vi lämna in hyrbilen och infinna oss på flygplatsen... Tror att flyget går vid 18 eller 21... Minns ej... Sen är vi hemma i Sverige vid 21.30 på Tisdag.. Ska bli skönt att komma hem faktiskt... Inte kul att vara utomlands när man är sjuk..

Ska ta lite medicin nu, man blir alldeles dåsig av den. Kommer somna gott sen. :)

Oroar mig som fasen för flygresan... Det är ju så torr luft när man flyger och jag kommer säkert ha rethosta hela tiden. Nä nu ska vi inte tänka så!

Får se om juag bloggar imorgon... Annars "hörs" vi på Tisdag när vi kommit hem!

Åhhh vad det ska bli underbart att träffa katterna igen" Har köpt en massa överraskningar till dem!

Jag vill fira en Svensk påsk!!

Vi sitter i lobbyn.. Städerskan håller på med vårt rum nu... Vi har varit ute en sväng med bilen. Besökt chinatown, åkt på golden gatebron och sen orkade jag inte mer... Har jätteont i halsen och är hostig... Jäkla skit alltså... Flygresan imorgon lär inte bli rolig...

Här har vi inte känt av påsken ett dugg.... De har lite påskägg och sådant i affärerna.. Men sen är det inget mer med det, typ... Hade velat äta riktig påskmat och så... Vi får väl göra det när vi kommer hem istället!

Åhhh dessa kineser!!

Tjenis. Sitter i hotellobbyn nu igen. Mår sämre idag, ont i hals och hostig. Men jag lyckades hänga med på Alex strapatser! Vi försökte få biljetter till alcatraztouren, men det var slutsålt tills Måndag! Så vi köpte biljetter till en tur på Måndag morgon! Ska bli jättespännande. Man såg dit från piren vi var på. Inzoomningen på min kamera och på filmkameran är super! Vi gick omkring lite på Fishermans wharf... Såg en massa sjölejon! De vara jätteroliga. Lät och hade sig.

Vi lunchade på en jättetrevlig restaurang. Musslor blev det till mig!!! Tyckte nästan att de var lite läskiga... För de var så stora... Och hade tång i sig, som man fick spotta ut... uuurk! men det var gott annars!

Vi strosade runt lite (väldigt långsamt då jag har skitont under fötterna (skoskav) och så fort jag går lite snabbt blir jag jäääättehostig!) Jobbigt värre!! Men jag knatade på!

Sen tog vi bilen en sväng... Åkte i braaaaanta backar. Det var så man hisnade! Åkte till golden gatebron. Tufft!

Hamnade i ett hippie-kvarter, massa snygga kläder hittade jag! *köpa köpa* Hihi. Alex blev avis för att inte han hittade så "billiga" snygga kläder.

Har köpt ytterligare hostmedicin och halstabletter... Smakar la sådär... Men vi får hoppas att det funkar.

Vet inte vart vi ska äta ikväll... Känner mig inte hungrig... Men det beror väl på förkylningen.....

Jo förresten, det är jobbigt många kineser i San Fransisco! Alex stör sig nog dock mer på dem än vad jag gör... Hihihi!

Hostig Elin!

Sitter just nu i lobbyn till vårt hotell. De har problem med bredbandet på hotellrummen, för de håller på och renoverar här... Jobbgt... Det har ju varit så gött att man kunnat surfa på rummet heeela resan hittills....

Ja, nu är vi då i San Francisco tillslut. Stannar på det här hotellet i tre nätter sen åker vi hem till Sverige igen! vi bor på ett best westernhotell för tredje gången den här resan. Prisvärt och okej standard. Idag fick vi hotellets största rum för alla andra var upptagna. Perfekt!

Är otroligt hostig.... Fick köpa hostmedecin... Den ser ut och smakar som munvatten! Får hoppas att den fungerar...

Stannade och lunchade i Santa Cruz, det var fruktansvärt där i downtown! 80 % av alla vi såg var sliskiga uteliggare... Vissa hade katter i koppel... Usch och fy.. har de inte ens pengar nog att försörja sig själva ska de fasen inte ha husdjur! Vid havet låg ett nöjesfält. Det var jättemysigt. Vi åt corndog där. Skitgott!!

Har precis varit ute och ätit nu... På ett ställe Alex sett i öl-boken... Helt okej mat men ölen var tydligen fantastisk.

Blir lite kortfattat och dåligt skrivet i bloggen under den här resan.. Det beror på att datorn är så himla pluttig att man slinker på tangenterna och ställningen man sitter i är inte heller den ultimata datorskrivarställningen!

Kommer att lägga upp alla bilder från resan i bilddagboken.se. Där heter min profil Missdoe. Detta kommer dock inte göras förren jag är hemma!

Nu ska jag gå upp på rummet och se vad Alex hittar på. Får hoppas att han inte har stuckit! (Det ligger en bögklubb här bredvid som heter "Stud" ) *fniss*

Hörs imorgon, ska se om jag lyckas få musslor den här gången då! (Fick inte det igår)

Jo, just det ja... Donuts har vi käkat två gånger idag! det får man inte missa när man är i USA!

Mot San Francisco

Nu ska vi ner och äta frukost. Sen bär det iväg mot San Francisco! Jag har fått en jobbig hosta, får hoppas att det inte utvecklas till en förkylning....

Hej så länge!

God eftermiddag

Vi tar en liten paus på hotellrummet nu.... Har varit på Monterey bay aquarium... Det var dyrt och lite mer för barnfamiljer... Men det var okej! Sen drog vi och käkade lunch. Quesilladas (eller hur det stavas) Jättegott!!

Tittade in i en djuraffär (säkert 5:e djuraffären jag varit inne i nu) de hade vuxna katter i burar för adoption... de var såååå gosiga...Började spinna och "prata" så fort man tittade på dem.... Jag ville ta med allihop... Tycker att det är så hemskt att de får sitta sådär i burar.... Värst var nog dock den första djuraffären vi var inne i... De hade små små valpar i inglasade burar.... De såg så sorgsna ut... Usch.... De borde få vara hos sin mamma i ett lungt hem!

Ikväll vill jag äta musslor! Är man såhär vid havet måste man äta av havets läckerheter!

Vi har inte så tur med vädret denna gången som vi hade förra året... Man får bära långärmat och jacka för att inte frysa..

Skriver mer sen!

Nu är vi vid havet!

Idag drog vi vidare... Stannade i Morro Bay. En underbar liten ort vid havet! Vi gick längs hamnen och vad fick vi se?! elefantsälar! Så himla coolt att se dem i vilt tillstånd! Vi drog vidare... Käkade lunch i en ort som heter Cambria. hamburgare såklart! Mysigt var det där... Drog vidare....

Stannade vid en strand... där var det tusentals sälar! Så häftigt!!! Man fick inte gå nära, så det var staket och grejer... De höll tydligen till där och det var skyltar uppsatta.

Hamnade på en jätteläskig väg som slingrade sig mellan stup-mot havet och på andra sidan var det bergväggar. Jag blev lite illamående!

Hamnade till slut där vi är nu! Monterrey. Jättehärlig stad och vi åt på ett steakhouse. Jag fick en riktig biff Angus! På vägen därifrån såg vi en massa poliser som stod och blinkade utanför en liqueorstore. Antagligen ett rån!

Vi ska stanna här två nätter.

Amerikaner

- Äter väldigt ohyffsat. De använder inte kniven, utan slevar i sig maten samt delar den med gaffeln.
- Dricker direkt ur ölflaskan, även på restauranger.
- Ber om ursäkt om man/dem råkar korsa ens väg.
- Vill ha en så hög och stoooor bil som möjligt, vi i Sverige sänker våra bilar, de höjer sina.
- Pratar väääldigt högt.
- Expiditerna/servitörerna är nästan lite för trevliga. (De kommer fram och stör hela tiden och frågar om allt är ok)
- Äter väldigt stora portioner/ har stora portioner på restaurangerna.
- Tar alltid med sig doggybag från restauranger om de inte äter upp allt.
- Många är sjukligt tjocka.
- Har väldigt sköna hotellsängar.
- Har reklampaus på tv var femte minut.
- Promenerar inte utan kör bil till allt.
- Gillar sås.
- Är otroligt artiga.
- Man får gratis refill av läsk när man är på restaurang.
- Har ingen god choklad i sina affärer!! (Hersheys är skitäckligt!!)
- Allt i mataffären är i storpack.
- Gör kaffe som smakar vatten.
- Har roligare affärskedjor än Sverige!
- Har fula jeans, de har liksom ingen passform.
- Har hotpants till Uggs (tjejerna)
- Det är inte många som röker.
- Har vissa äckligt porriga kläder i klädavdelningen för barn...

Kommer fylla på den här listan allt eftersom!! :-D

Här trivs jag!!

Godkväll! Vi befinner oss nu på ett hotell i San Luis Obispo. Det är fantastiskt vackert häromkring! Berg och massor av grönska. Har shoppat massor av roliga saker, vad kan jag inte skriva då jag köpt likadana saker till kattvakterna! ;)

Vi har varit på två ölbryggerier som Alex kollat upp i en ölbok, tidigare. Han njöt i fulla drag av dessa besök. Roligt att få se sådana lokala bryggerier som inte säljer till andra än städerna här runt omkring. Det ena heter Firestone walker och det andra central coast brewing.

Ikväll ska vi äta på en tapasrestaurang som vi bokat bord på. Även det stället har Alex sett i ölboken!

Vi njuter i fulla drag av vår semester.

Godmorgon!!

Härligt att vara i Californien. Vi ska strax gå ned och äta frukost. Klockan är snart halv 10. Sen ska vi ut och kika lite här och sen drar vi mot kusten. Idag är det blåsigt - men varmt! Palmen här utanför fönstret vajar som sjutton.

Åhhh vad jag längtar efter Aslan & Findus.......................................... Mina hjärtan!

Hej sålänge!

Snart läggdags!

Nu sitter vi på vårt hotellrum. Har precis ätit en bit mat. Proppmätt blev man såklart! jag åt en typisk amerikansk rätt. Country fried steak med massa sås och potatismos.

Bakersfield heter staden vi befinner oss i nu. Det har tasgit oss hela dagen att komma hit. Imorse var vi i Grand Canyon. Det var hur grymt som helst!!

Imorgon styr vi mot kusten.

Ny dag - Nya möjligheter!

Hallojs på er!! Idag har varit en riktig toppendag! Ända sen vi vaknade tills nu, när vi ska gå och lägga oss!! Vi vaknade vår sista lyxiga dag på Bellagio, gjorde oss i ordning, packade och tog taxi till hyrbilscentralen! Fick vår bil, en chevrolet malibu! Såååå Amerikanskt!

Vi åkte vidare till Las Vegas outlet och käkade frukost. (pizzaslice!) Hihi! Sen gick vi in på sketchers och köpte skor! Jag köpte två par, Alex ett par. Så nu har jag köpt totalt 3 par sketchers till mig själv än så länge!

Sen drog vi vidare! Mot Hover dammen!! Fick sitta i bilkö i drygt en timme, sen var vi där. Underbar hisnande känsla att se det hela!! Det var som om man var med i ett päron till farsa! (Ni har väl sett filmen då de besöker hover dam??) det var jättespännande och sen drog vi vidare. Stannade och åt lunch på ett riktigt truckerställe! Man fick sitta i sånadär bås som man ser folk göra i amerikanska filmer. Vi åt äääckligt goda hamburgare. Sen åkte vi vidare.... Målet är Grand Canyon och nu är vi på ett psycho-liknande motel i en liten ort i Pheonix, arizona, kallad Williams. Charmigt sunkigt. *fniss*

Vi drar alltså till Grand canyon imorgon bitti, sen styr vi tillbaka mot kusten, mot San Fransisco som är vår slutdestination.

Vi har precis varit på ett mexikanskt ställe och ätit nachos. Mumma! Det var livespelning, gubben sjöng skitbra. Johnny Cashlåtar så man fick gåshud. Och "turn the page" som Metallica gjort en cover på...*myys*

Här går vissa av invånarna omkring i cowboyhattar. Tufft!

Jag lägger inte upp några bilder från igår och idag, för nätet här är sååå långsamt. ni får se sen.... Lovar...

Ville uppdatera er lite bara! Vi mår jättebra och har det jättemysigt. Skönt att komma bort från all Las Vegas-hets!! Detta lugna ortsliv är mer min grej liksom...

Det är ganska kallt (ca 10+ nu ikväll) och vi såg till och med lite snö i en hög! Vi befínner oss ganska högt upp.

Frukosten

Sol Sol Sooool!

God morgon! Idag skiner solen. Igår var det molnigt hela dagen. Man var till och med tvungen att ha skinnjacka på. Här kommer bilder från gårdagen.

Nu ska jag göra mig i ordning. Sen ska vi gå ned till frukostbuffén och sen dra ut. Alex vill ligga vid poolen.. Men det vill inte jaaaag. Får inte sola näsan denna säsongen. (efter operationen)

Ännu en underbar morgon!!

God morgon på er! Vi har precis varit nere och ätit frukost. Denna gången gick vi till buffén. Det var mycket billigare och man fick myyyycket mer gott!! De är duktiga på det där med mat! ;)

Smarrigt va?? Kan säga att jag är gaaaanska mätt ja.

Idag är det Alex sista arbetsdag. Sen får jag all hans uppmärksamhet för mig själv. Hihi.

Ska se om jag kan hitta några snygga skor idag. Vill ha nya sketchers.

Godnatt!

Hello. Nu hasr vi precis kommit hem från Whynn. Där var vi och tog en drink (Alex öl och jag cola) Vi är jättetrötta fastän klockan bara är 22. Det blir strax sängen. Den italienska restaurangen var en höjdare! men bäst var showen vi såg på whynn! Här kommer lite foton....

Det var alltså en show på en stor bildskärm. Jättecoola effekter. En tjur som rusade i eld, en tjej som dansade flamenco och gitarrspelande.

Vi drog aldrig till down town. Orkade inte... Hehe... Får se vad vi hittar på imorgon!!

GODNATT! (eller god morgon på er!)

God eftermiddag!

Ikväll ska vi äta på Dal Toro. Där inne står en massa lamborghinis! Ska bli coolt. Vi bokade bord så det inte ska bli en massa väntetid som det blev igår. :)

Bilder kommer att komma, var så säkra!!!!

Hey!

Alex kom tillbaka från mässan tidigt idag. Vi gick ned till poolområdet och tog lite svalkande dryck och chips. Sen gick vi ned till casinot och spelade bort 3-4 st dollarsedlar... Hihi.

Nu ska de snart på ett möte, sen ska vi ut och äta. Det är ännu varmare idag än vad det var igår och folk ligger och solar vid poolen.

Klockan är ganska så exakt 14.00. Ikväll ska vi kanske åka ned till downtown. det var förr vad the strip är nu, typ. Huvudgatan i Las vegas.

På Söndag hämtar vi hyrbilen och drar först till GRAND CANYON och sen fortsätter vi i riktning mot San Fransisco.

Hejsvejs!

Bilder från igår

Här kommer några foton från igår! Sambon kom tillbaka till hotellet från mässan vid tre tiden. Han berättade att han sett Paul Senior från westcoast customs (de som bygger hojar på discovery channel) och han visade foton. Fräckt!!

Vi drog ut en sväng. Kollade lite och så, sen mötte vi upp Alex jobbarkompis och gick till en jättefin kinesisk restaurang. Vi fick vänta 45 minuter på att få ett bord. Det var ett poppis ställe. Gott som sjutton också! Inte alls som de tråkiga smaklösa kinesiska restaurangerna hemma i Sverige!

Nu är de på mässan igen och här sitter jag. Det verkar bli en lika fin dag idag som det var igår. Soligt, molnfritt och varmt!

Ska se om jag ska köpa några skor sen och kanske någon topp. Var inne på forever 21 igår, men orkade inte prova något... Var så varm! man är inte van vid det såhär års.

Hörs sen!

JAG VANN!

God morgon! Nu är klockan 9 på morgonen och vi har precis ätit frukost. Jag tog amerikanska pannkakor med vispat smör och maple syrup.

Fick ett jätteroligt besked på mail nyss! Jag vann ipoden som jag var med och tävlade om i Januari!!! Läs mer HÄR

Hej igen!

Nu är klockan 11.30 på förmiddagen. Vi har ätit frukost. Jag tog bagel med cremecheese och rökt lax! Jättesmaskigt! Sen drog sambon och hans jobbarkompis till den där mässan de skulle till i jobbet. Så nu är jag ensam! Har badat bubbelbad, duschat och nu sitter jag här!

Ikväll ska vi ut på the strip och hitta ett trevligt ställe att äta på.

Här kommer några bilder från imorse! Ha det så bra!

Sorry att några av bilderna blir lagda på sidan. Vet inte varför det blir så, när jag laddade upp dem låg de rätt... Well, orkar inte fixa det nu. Ni får spara ned bilderna och vända dem rätt om ni har lust. Jag kommer att lägga dem rätt när jag kommer hem från USA.

Kommer INTE orka lägga upp såhär många bilder varje dag! Sen kommer alla foton finnas upplagda på photobucket eller picasa så ni kan se dem där.

Utsikten kan man inte klaga på!

God morgon!! Här sitter jag i sängen på hotelrummet!! Snart ska vi gå ned och äta frukost!! Ute skiner solen och det är sommarvarmt!! Resan hit gick skitbra! Vi blev uppgraderade till businessclass!! Vi hade de näst bästa platserna i hela planet förrutom första klass som hade snäppet bättre. När vi kom ombord fick vi champagne.

Vi hade säten som var gigantiska.. Man kunde justera sätet så det blev som en säng! Ala hade varsin tv och vi fick precis vad vi ville. Godis, sprit, nötter. Maten var fantastisk! Till förrätt fick vi mozarellaost, goda skinkor och korvar, supergod pesto och sallad. En lyxtalrik helt enkelt! Till huvudrätt kunde man välja bland tre olika alternativ. Jag valde filet mignon! Till efterrätt kunde man välja mellan en äppelkaka med vaniljsås eller ett fat med lyxiga ostar.

Man kunde titta på ett 10-tal olika nya filmer... Spela tv-spel, kolla tv-serier, lyssna på kommunikationen mellan flygkaptenen och flygkontrollen, man kunde lyssna på en massa olika musik...m.m...

Resan kunde inte börjat bättre!!!

Vårt hotellrum är jättefint och vi bor på 29:e våningen.

Skriver mer sen och lägger upp bilder!